Hawker Hunter F.4

- N-101 t/m N-120

Terug

ontbrekende foto's van de airframes worden regelmatig aangevuld.


N-101   c/n   8601   mach.nr. M-1
 
  • 020356   overname door Klu (N-1)
  • 230456   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 230456   afgeleverd 325 squadron (4R-1)
  • 101257   naar 324 squadron (3P-23)
  • 070358   naar 326 squadron (9I-21)
  • 060359   naar IRAN
  • 040959   naar 323 squadron (Y9-..)
  • 090958   ongeval; klapband 
  • 010160   naar SDI squadron
  • 120560   naar 322 squadron
  • 300560   verscheept naar Ned.Nieuw Guinea
  • 060860   aangekomen op Biak
  • 211060   eerste Hunter vlucht op Biak (vanaf Boroekoe, MVK Biak)
  • 021063   naar brandweer LETS
  • 021063   totaal 733:26 vlieguren




De allereerste Hunter van de Koninklijke Luchtmacht,
gefotografeerd tijdens het verblijf van 322 squadron
in Ned. Nieuw Guinea op vliegbasis Mokmer op het
eiland Biak.

foto coll MLNL




N-102   c/n   8602   mach.nr. M-2 


  • 130156   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 130156   naar 325 squadron(4R-2)
  • 040157   ongeval; tijdens landingscircuit boven Schiphol engine stall op 700 ft; in glijvlucht naar baan 23; 500m voor het begin vd baan in weiland terechtgekomen,waarna machine zo'n 300m in de modder doorgleed, alvorens boven een slootkant tot stilstand te komen; kapitein Willem van Gastel op grond uitgestapt








Twee foto's van Hunter F-4 N-102 tijdens een testvlucht
bij Fokker eind 1955, ter voorbereiding op de aflevering
aan de Koninklijke Luchtmacht op 13 januari 1956.
Op deze foto's is te zien dat de "N-" neusregistratie nog
niet is aangebracht, hetgeen gebruikelijk was in deze fase.

Foto's Fokker Fotodienst,coll MLNL






De gehavende N-102 na het landingsongeval van 4 januari 1957.
Na zo'n 300m door de modder te hebben geploegd kwam de
ongelukkige Hunter boven een sloot tot stilstand, waarna kap. 
Willem van Gastel ongedeerd uit z'n cockpit kon klimmen.
foto KLU; coll MLNL



  • 050957   naar 324 squadron(3P-14)
  • 230957   ongeval; vogelaanvaring
  • 150458   naar 326 squadron(9I-7)
  • 200759   naar 323 squadron(Y9-..)
  • 010160   naar SDI squadron
  • 000060   naar 323 squadron
  • 170762   ongeval; na landing in barrier  
  • 150863   afgeschreven; gesloopt bij Fa. Lichtwerk/Hoogeveen
  • 211063   onderdelen naar brandweer Eindhoven
  • 251063   onderdelen naar TH Delft tbv instructie
  • 251063   totaal 1032:49 vlieguren








N-103   c/n   8603   mach.nr. M-3

  • 291255   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 291255   naar 325 squadron(4R-3)
  • 101056   ongeval; 2 wiel landing na storing linker hoofdwiel; sergeant Ad van der Sijde 








2 foto's van het ongeval van Ad van der Sijde met Hunter F4
N-103 
op 10 oktober 1956; op de onderste foto is de Hunter
inmiddels 
uit z'n benarde positie opgetakeld en wordt het
per luchtmacht 
tractor voor een uitgebreide expertise
naar de hangar versleept. foto's KLU; coll MLNL



  • 031257   naar 324 squadron(3P-25)
  • 100458   naar 326 squadron(9I-..)
  • 270858   naar IRAN
  • 130559   naar 326 squadron(9I-1)
  • 220160   ongeval;  
  • 280760   naar 323 squadron
  • 050363   buiten gebruik gesteld
  • 180363   t/m 21-3 via wegtransport van Leeuwarden naar Hoogeveen
  • 210363   gesloopt bij Fa. Lichtwerk, Hoogeveen
  • 020463   onderdelen naar brandweer LETS Deelen
  • 020463   totaal 984:09 vlieguren



N-104   c/n   8604   mach.nr. M-4

  • 090356   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 090356   naar 325 squadron(4R-4)
  • 191256   naar 324 squadron(3P-4)
  • 200357   naar 327 squadron(7E-3)
  • 210158   naar 322 squadron(3W-3)
  • 060658   naar 326 squadron(9I-1)
  • 180360   naar 326 squadron
  • 120560   naar 322 squadron
  • 300560   verscheept naar Ned. Nieuw Guinea
  • 060860   aangekomen op Biak
  • 230163   afgeschreven; gesloopt bij Fa. Lichtwerk/Hoogeveen
  • 020463   onderdelen naar brandweer LETS, Deelen
  • 020463   totaal 933:26 vlieguren




Op 30 mei 1960 werd Hunter F-4 N-104 verscheept naar
Ned  Nieuw Guinea om vervolgens 2 jaar bij 322 squadron 

op Biak te worden ingezet; deze foto is gemaakt op
vliegveld Mokmer op 28 september 1962.

foto coll MLNL




N-105   c/n   8605   mach.nr. M-5

  • 090356   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 090356   naar 325 squadron(4R-5)
  • 221156   naar 324 squadron(3P-2)
  • 170457   naar 327 squadron(7E-15)
  • 210158   naar 322 squadron(3W-15)
  • 130658   naar 326 squadron(9I-5)
  • 241259   naar 326 squadron
  • 120560   naar 322 squadron
  • 300560   verscheept naar Ned. Nieuw Guinea
  • 060860   aangekomen op Biak
  • 230163   afgeschreven; naar DVM
  • 021063   onderdelen naar brandweer LETS; Deelen
  • 021063   totaal 957:46 vlieguren



N-106   c/n   8606   mach.nr. M-6   


  • 240156   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 240156   naar 325 squadron(4R-6)
  • 161156   naar 324 squadron(3P-6)
  • 100557   naar 325 squadron(4R-16)
  • 310358   naar 326 squadron(9I-..)
  • 240759   naar 323 squadron
  • 010160   naar SDI squadron
  • 000060   naar 323 squadron
  • 060963   afgeschreven; gesloopt bij Fa. Lichtwerk,Hoogeveen
  • 251063   onderdelen naar brandweer Eindhoven
  • 251063   totaal 1332:58 vlieguren




Hunter F4 N-106 met 323 badges op de flightline van
Leeuwarden 
achter hangar 3 in juni 1963.






Op de static van vliegbasis Woensdrecht tijdens de open
dag van juni 1963.





N-107   c/n   8607   mach.nr. M-7

  • 220356   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 220356   naar 325 squadron(4R-..)
  • 120457   naar 324 squadron(3P-8,3P-28)
  • 220458   naar 326 squadron(9I-17)
  • 080360   naar 323 squadron
  • 240360   ongeval; tijdens start vogelaanvaring 
  • 120560   naar 322 squadron
  • 300560   verscheept naar Ned Nieuw Guinea
  • 060860   aangekomen op Biak
  • 111261   ongeval; na landing zwaar beschadigd nadat toestel in overrun was geraakt op Mokmer, kapitein Willem Janssen veilig op grond uitgestapt, na expertise werd de Hunter afgeschreven.
  • 111261   totaal 569:30 vlieguren




het wrak van de N-107 is inmiddels ontdaan van
bruikbare onderdelen en daarna in een hoek van het

vliegveld Mokmer gedumpt.
foto NIMH





N-108   c/n   8608   mach.nr.M-8

  • 030256   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 030256   naar 325 squadron(4R-..)
  • 130756   naar 324 squadron(3P-20)
  • 290458   naar 326 squadron(9I-17)
  • 211158   ongeval;
  • 021059   naar 323 squadron
  • 010160   naar SDI squadron
  • 120560   naar 322 squadron 
  • 300560   verscheept naar Ned. Nieuw Guinea
  • 230163   afgeschreven; naar DVM
  • 021063   wrak tbv brandweer LETS
  • 021063   totaal 1310:08 vlieguren




foto van Hunter F4 N-108 tijdens het detachement van 322
squadron op vliegbasis Mokmer, Biak, Nieuw Guinea. 

foto Steef van Dijck 1961






N-109   c/n   8609   mach.nr.M-9

  • 010256   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 010256   naar 324 squadron (3P-22)
  • 250756   ongeval; zwaar beschadigd nadat toestel na de landing voorbij de overrun in greppel tot stilstand kwam; schade cat.4; vaandrig Willem Langenberg 








Zwaar gehavend ligt de machine van Willem Langenberg in
het 
gras nadat het toestel met te hoge snelheid in de overrun
terecht kwam. Zoals op de foto's is te zien is het volledige 
onderstel  van de Hunter ingeklapt en weggeslagen.
foto's KLU; coll MLNL
  • 100856   via wegtransport van Leeuwarden naar Fokker voor reparaties
  • 130557   naar 324 squadron(3P-22)
  • 000000   nieuwe squadron regi (3P-24)
  • 040758   naar 326 squadron(9I-..)
  • 220459   naar IRAN
  • 080959   naar 323 squadron
  • 191259   ongeval; op 20.000ft flame out boven Zutphen; geslaagde glijvlucht gemaakt naar vliegbasis Deelen maar vanwege de harde landing zakte toestel door hoofdlandingsgestel; beginnende brand geblust ;schade cat 4 ; kapitein Jan Blaauw veilig op grond uitgestapt (toestel weer hersteld)
















Vier spectaculaire foto's van de gehavende Hawker Hunter van 
kapt Jan Blaauw na de landing op vliegbasis Deelen.
Op de 3e foto de machine vlak na de landing, nadat de machine
in het schuim is gezet vanwege een beginnende brand; op
foto 1 en 2 de Hunter na het schoonspuiten.
foto's KLU; coll MLNL


  • 010160   naar SDI squadron
  • 000060   naar 323 squadron
  • 030562   ongeval; tijdens start klapband 
  • 010763   afgeschreven; gesloopt bij Fa. Lichtwerk Hoogeveen
  • 211063   romp naar brandweer LETS
  • 211063   totaal 1002:37 vlieguren




Hunter F4 machine nummer 9, de latere N-109 in december
1955 op de parking van Fokker op Schiphol; behalve het roundel 

op de romp en de Ned driekleur op de staart heeft de machine 
nog geen N- registratie gekregen.
foto Fokker;coll MLNL









Op 18 augustus 1961 keerde sergeant Juurlink, cursist 
op de schietcursus van 323 squadron, terug van een
opdracht.
Tijdens de landing bemerkte sgt. Juurlink trillingen in

z'n Hunter.
Na van de baan gedraaid te zijn bleek bij nadere
inspectie de neuswielband leeg en beschadigd te zijn.

foto's KLu; coll MLNL





N-110   c/n   8610   mach.nr.M-10    

  • 120356   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 120356   naar 325 squadron(4R-11)
  • 200856   ongeval; 2 wiel landing gemaakt na storing linker hoofdwiel; sergeant Frans Aué 
  • 190956   via wegtransport van Leeuwarden naar Fokker voor reparaties 

De gevolgen van de noodlanding van sgt Frans Aué op 20 augustus 1956 nog eens in beeld gebracht.Op de 1e foto rechts op de achtergrond het kerktorentje van Marssum; duidelijk op de landingsbaan zijn de remsporen te herkennen.
Op de onderste foto nog net herkenbaar het getal 11 (van de squadroncode 4R-11) rechtsboven de nederlandse vlag op de fin.
foto's KLU; coll MLNL














  • 280257   naar 324 squadron(3P-14)
  • 121057   naar 325 squadron(4R-24)
  • 260958   ongeval; 
  • 030659   naar 323 squadron
  • 030360   naar 326 squadron
  • 120560   naar 322 squadron
  • 300560   verscheept naar Ned. Nieuw Guinea
  • 060860   aangekomen op Biak
  • 230163   afgeschreven; naar DVM
  • 021063   romp naar brandweer LETS
  • 021063   totaal 830:10 vlieguren



De N-110 op Mokmer in afwachting van ontmanteling voor
de verscheping terug naar Nederland nadat op 15 augustus
1962 een akkoord is getekend tussen Nederland en Indonesie
over de overdracht van Nieuw Guinea; deze foto werd
gemaakt in september 1962.





Op het platform van Mokmer krijgt de N-110 de nodige aandacht 
van een crewchief onder de vleugel, terwijl een officier in zgn. 
tropen outfit een kijkje neemt bij de opvangbakken voor de
kogels, in luchtmachtjargon ook wel gekscherende "de tieten"
genoemd.

de foto is gemaakt door A. Weijsters.





N-111   c/n   8611    mach.nr. M-11



  • 060456   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 060456   naar 325 Squadron (4R-20)
  • 080856   naar 324 Squadron (3P-11)
  • 070657   naar 327 squadron (7E-..)
  • 110358   naar 326 Squadron (9I-..)
  • 160260   naar 326 Squadron
  • 120560   naar 322 Squadron
  • 300560   verscheept naar Ned. Nieuw Guinea
  • 060860   aangekomen op Biak
  • 051261   ongeval; landingsongeval Mokmer; sergeant Wim "Bill" van Ham
  • 080862   ongeval; tijdens calibratievlucht op 27000' hoogte en circa 56 mijl van Mokmer trad motorstoring op na breuk in turbineblad, gevolgd door het uitvallen van het hydraulische systeem en het electrische systeem. De Hunter stortte vervolgens op zo'n 30 mijl W van Biak in de Geelvinkbaai; eerste luitenant Jaap Batenburg wist zich met z'n schietstoel in veiligheid te brengen (rugletsel)
  • 080862   totaal 641:37 vlieguren







Twee zeldzame foto's van Peter Hazemeijer van de
onfortuinlijke N-111, die op 8 augustus 1962 na een
technische storing in de Geelvinkbaai verdween.

Peter Hazemeijer fotografeerde de N-111 in de MLD
hangar op Boroekoe, ook wel MVK Biak genoemd.







N-112   c/n   8612   mach. nr. M-12

  • 100456   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 100456   naar 325 Squadron(4R-12)
  • 030856   na modificatie bij Fokker terug naar 325 Squadron(4R-13)
  • 011256   naar 324 Squadron(3P-9)
  • 120457   na modificatie bij Fokker terug naar 324 Squadron(3P-13)
  • 230558   naar 326 Squadron
  • 030260   naar 326 Squadron
  • 120560   naar 322 Squadron
  • 300560   verscheept naar Ned. Nieuw Guinea
  • 060860   aangekomen op Biak
  • 200862   ongeval; tijdens schietoefening patroon ontploft in belt feed mechanisme,gevolgd door gunpack explosie; kort daarop viel het electrische systeem uit,waarna de cockpithood(kap) verloren ging; het ernstig gehavende toestel geland op Mokmer maar door ontbreken aan remdruk in overrun beland en zwaar beschadigd; herstel economisch niet verantwoord; sgt van Soest safe
  • 000862   wrak in store/geparkeerd op Mokmer
  • 200962   cockpitsectie in brand gestoken om geheime onderdelen van apparatuur te vernietigen
  • 000789   wrak nog steeds aanwezig,nu op MVK Biak (Boroekoe)






Twee foto's van de N-112 in gebruik bij 324 squadron
tijdens een squadron rotation op het Engelse
Church Fenton in augustus 1957.
coll MLNL






Nog een mooie foto van Peter Hazemeijer van Hunter N-112;
deze machine zou precies 2 jaar deel uitmaken van het
Nieuw Guinea detachement, het toestel ging op 20 augustus
1962 verloren na een gunpack explosie.

De machine werd ontdaan van vitale onderdelen en bleef
achter op Biak; anno 2014 staat de machine, nu in circus-
kleuren gespoten, bij de ingang van de luchthaven van Biak,
het vroegere Mokmer, nu beter bekend onder de naam
Frans Kaisiepo .






De N-112 is inmiddels in een hoek van het vliegveld
Mokmer geparkeerd na het onherstelbare incident 
van 20 augustus; om geen classified sporen achter
te laten werd de cockpit van de machine kort  
voordat de Nederlanders 
definitief van Nieuw-
Guinea zouden vertrekken 
in brand gezet. 
Deze foto is van 18 september 1962





N-113   c/n   8613   mach. nr. M-13

  • 270356   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 270356   naar 325 Squadron(4R-..)
  • 070856   naar 324 Squadron(3P-15)
  • 100558   naar 326 Squadron(9I-..)
  • 030959   naar 323 Squadron
  • 001059   naar SDI Squadron
  • 000060   naar 323 Squadron
  • 260863   buiten gebruik gesteld; gesloopt bij Fa. Lichtwerk, Hoogeveen
  • 260863   totaal 1442:26 vlieguren
  • 251063   wrak naar brandweer Ypenburg




N-113 als "snuffelkist" met een speciale pod onder
de vleugel ; in begin jaren 60 vonden er nog regelmatig
bovengrondse atoomproeven plaats; via een speciaal
in de pod aangebracht filter werden tijdens de snuffelvlucht
stofdeeltjes opgevangen waaruit men verhoogde
radioactiviteit kon analyseren.

Op de foto kapitein van Gurp van Meteo Leeuwarden
in gesprek met de piloot van de snuffelkist.
foto KLu; coll MLNL








foto archief Willem Heitmeyer




N-114   c/n   8614   mach. nr. M-14

  • 240456   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 240456   naar 325 Squadron(4R-14)
  • 140656   ongeval; rechtervleugel beschadigd na 2 wiellanding; rechterwiel wilde slechts gedeeltelijk uit; sergeant Frits den Houting
  • 150257   naar 324 Squadron(3P-8,3P-16)
  • 231057   naar 325 Squadron(4R-10,4R-23)
  • 070358   ongeval; vogelaanvaring
  • 240958   naar 323 Squadron
  • 210559   buiten gebruik gesteld; naar DVM1
  • 210559   totaal 138:23 vlieguren
  • 091259   naar TH Delft voor instructiemateriaal










Op 14 juni 1956 was de N-114 betrokken bij een landings-
ongeval, doordat het rechterwiel na de start half uit bleef
hangen; bij de daarop volgende voorzorgslanding
ontstond flinke schade aan de aileron trim flap van de
rechtervleugel
.
foto's KLu; coll MLNL







N-115   c/n   8615   mach. nr. M-15

  • 060456   afgeleverd KLU/Leeuwarden
  • 060456   naar 325 Squadron(4R-15)
  • 230556   ongeval; tijdens vlucht storing in ophaalsysteem landingsgestel; wieldeuren beschadigd cat.2; luitenant ir Bruno van Gelder 
  • 200856   naar 324 Squadron(3P-17)
  • 230457   naar 327 Squadron(7E-..)
  • 180358   naar 326 Squadron(9I-4)
  • 191258   ongeval; klapband 
  • 160660   naar 326 Squadron
  • 010860   naar 323 Squadron
  • 071261   ongeval; klapband tijdens landing; eerste luitenant Theun de Jager
  • 110162   ongeval; tijdens vlucht gunpack front acces panels verloren; sergeant 1 Ton Helders
  • 270962   ongeval; tijdens opstarten op flightline vliegveld Eelde meerdere startpatronen gelijktijdig ontbrand; sergeant A. Melters
  • 010363   buiten gebruik gesteld; naar KMA Breda
  • 010363   totaal 909:14 vlieguren
  • 111065   naar DVM tbv sloop




op 9 mei 1961 voltooide sergeant vlieger
Gerrit van der Vlies met z'n 
Hawker Hunter
F-4 N-115 van het 323 Squadron de
20.000ste 
GCA run op Leeuwarden.                 
Verder op de foto het team van de
Ground Controll Operators van de
Verkeersleiding van Vliegbasis Leeuwarden
met o.a. de sergeanten 1 L. Schouwstra,

B.A. Jansen en de sergeanten E. Haandrikman,
J. van Strien, J.G. Timmers, K. Kleefman
en J. Zandvliet.





Op 7 december 1961 voerde elt Theun de Jager met z'n
Hunter N-115 een gesimuleerde "visual dead-stick" landing
uit met rugwind . 
Vanwege de vele regen was de baan nogal glad geworden
zodat aanvankelijk licht kon worden geremd.
De snelheid bleef echter hoog en om een barrier-engagement
te vermijden gebruikte lt. de Jager de "maxaret".
Door de hoge wrijving knapte vlak hierna de linkerband van
de N-115, waarna de machine tijdig voor de barrier tot
stilstand kwam.
foto KLu; coll MLNL





N-115 in de landingsfase op Leeuwarden in aug 1962.




N-116   c/n   8616   mach. nr. M-16

  • 160456   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 160456   naar 325 Squadron(4R-16)
  • 150556   ongeval; klapband
  • 220656   ongeval; start afgebroken na storing electrisch systeem; rechterhoofdwiel beschadigd 
  • 280856   naar 324 Squadron(3P-18)
  • 060557   naar 325 Squadron(4R-8)
  • 310358   naar 326 Squadron(9I-..)
  • 210858   ongeval; 
  • 240359   naar IRAN
  • 210859   naar Sleepvlucht Lw
  • 010160   naar SDI Squadron
  • 000060   naar 323 Squadron
  • 010363   buiten gebruik gesteld; gesloopt bij Fa Lichtwerk Hoogeveen
  • 010363   totaal 969:32 vlieguren



N-117   c/n   8617   machnr. M-17

  • 240456   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 240456   naar 325 Squadron(4R-17,4R-11)
  • 281156   naar 324 Squadron(3P-21)
  • 150557   naar 325 Squadron(4R-24)
  • 190957   buiten gebruik gesteld; naar LETS
  • 190957   totaal 120:02 vlieguren
  • 000261   naar brandweer LETS



N-118   c/n   8618   mach. nr. M-18

  • 050456   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 050456   naar 325 Squadron(4R-18)
  • 031256   naar 324 squadron(3P-14)
  • 250457   naar 327 squadron(7E-18)
  • 020158   naar 322 Squadron(3W-18)
  • 120858   naar 326 Squadron(9I-17,9I-25)
  • 100958   ongeval; na landing Woensdrecht door RH hoofdwiel gezakt waarna de Hunter naast de baan schoof en op wingtip tot stilstand kwam te liggen; lt Jan Evertsen 
  • 020659   naar 326 Squadron(9I-26)
  • 190959   ongeval; 
  • 120560   naar 322 Squadron
  • 300560   verscheept naar Ned. Nieuw Guinea
  • 060860   aangekomen op Biak
  • 050661   ongeval; landingsongeval Mokmer; tijdens de start verloor het RH maingear het rubberen loopvlak; bij de landing bleef de band heel maar nu bleek dat de remdruk helemaal was weggevallen; elt Dick Mossel stuurde de Hunter hierop links van de baan om snel af te kunnen remmen, het neuswiel brak echter af waarna de kist zo'n 150m over de harde karang grond doorgleed om vervolgens tot stilstand te komen.
  • 230163   buiten gebruik gesteld; naar DVM
  • 230163   totaal 565:11 vlieguren
  • 021063   naar brandweer LETS
















De N-118 liep tijdens haar KLu carriere 2 flinke
schuivers op waarbij het de nodige schade opliep;
De bovenste 4 foto's geven een impressie van het
ongeval dat lt Jan Evertsen had op 10 september
1958 op thuisbasis Woensdrecht.





Hieronder een beeldverslag van de stevige crash op 5 juni 1961 
van elt Dick Mossel met Hunter F4 N-118 op vliegbasis Mokmer.

Op de bovenste foto op de voorgrond het afgeknapte neuswiel 
waarna de Hunter nog zo'n 10m op z'n neus doorgleed om daarna 
tot stilstand te komen.









"de remkleppen in full down position"





elt Dick Mossel kon na z'n rit over de onverharde weg veilig
uitstappen; de cockpitkap is nog naar achteren open
geschoven. Duidelijk aan de brokken op de voorgrond
is nog te zien hoe hard de karang ondergrond was.




tenslotte het zij aanzicht van de onfortuinlijke Hunter N-118.
let ook even op de underwing droptanks.
foto's KLU; coll MLNL




N-119   c/n   8619   mach. nr. M-19

  • 020556   afgeleverd KLU Leeuwarden    
  • 020556   naar 324 Squadron(3P-10)
  • 250556   naar 325 Squadron(4R-19)
  • 161156   naar 324 Squadron(3P-5)
  • 071157   ongeval; start afgebroken na technisch defekt  
  • 030658   naar 326 Squadron(9I-..)
  • 260858   naar 323 Squadron
  • 271058   ongeval; 
  • 160759   ongeval; ricochet
  • 210960   buiten gebruik gesteld; naar brandweer LETS
  • 210960   totaal 310:44 vlieguren



N-120   c/n   8620   mach. nr. M-20

  • 250456   afgeleverd KLU Leeuwarden
  • 250456   naar 324 Squadron(3P-11)
  • 060956   na modificatie Fokker terug naar 324 Squadron(3P-13)
  • 140657   naar 327 Squadron(7E-25)
  • 210158   naar 322 Squadron(3W-25)
  • 030758   naar 326 Squadron(9I-..)
  • 120559   naar 326 squadron(9I-18)
  • 120560   naar 322 Squadron
  • 300560   verscheept naar Ned. Nieuw Guinea
  • 060860   aangekomen op Biak
  • 240462   ongeval; tijdens low level vlucht vanaf Biak op 200' hoogte motorvermogen weggevallen; na hoogte te hebben gewonnen probeerde Ben Drenth een aantal airstarts te maken maar na zo'n 4 minuten tevergeefse pogingen te hebben gedaan raakte de stuurloze Hunter in een duikvlucht,waarna sergeant 1 Ben Drenth per schietstoel de machine verliet (safe); de Hawker Hunter kwam in de Geelvinkbaai terecht 
  • 240462   totaal 671:36 vlieguren