Canadair NF-5A

- K-3031 t/m K-3035

Terug

K-3031


  • 281070   HFN-10 afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 314 Sq.
  • 000072   naar 316 Sq.
  • 000072   f/n 316 badges

De NF-5 demo vlieger vh eerste uur was kapt. Pieter Smith van 316 Sq.
Hier op de rolbaan van Nordholz 12 juni 1977 voor aanvang van z'n demo


 
  • 000578   voorzien van demo fin 316 Sq.

met opvallende fin; Cambrai 4 juni 1978
 
  • 001278   normaal c/s met 316 badge
  • 110188   omgespoten in egaal grijs
  • 050288   terug naar 316 Sq.


K-3031 met 316 badges op Gilze Rijen in juli 1989
foto Dick Lohuis


 
  • 110491   als 3031 afgeleverd aan Griekse luchtmacht vanaf Eindhoven




K-3032


  • 281070   HFN-10 afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 315 Sq.
  • 001171   f/n 315 badges
  • 211284   omgespoten in F16 grijs camo met klein serial op de fin


officieel werd de K-3032 op 1 mei 1986 aan 313 squadron over-
gedragen; deze foto is echter van augustus 1986 waarin de K-3032 

nog steeds het embleem van de vorige gebruiker, 315 squadron,
draagt. foto via Dick Lohuis.


 
  • 010586   naar 313 Sq.
  • 110287   f/n 313 badges


winterse opname in februari 1987, de 313 badges zijn inmiddels 
aangebracht.

 
  • 080787   ongeval; beschadigd bij landing op Gütersloh(D); noodreparatie voorzien van staartstuk van K-3005
  • 150188   naar VUD/Woensdrecht tbv store(313 badges)
  • 020390   eigendomsoverdracht Turkse luchtmacht
  • 180292   als 3032 testvlucht Woensdrecht, idem op 19/2 en 28/2 
  • 270492   als 3032 afgeleverd aan Turkse luchtmacht vanaf Woensdrecht



K-3033


  • 281070   HFN-10 afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 314 Sq.
  • 000071   f/n 314 badges
  • 000073   naar 316 Sq.
  • 000073   f/n 316 badges


De K-3033 was een van de NF-5's van het demoteam
van 316 squadron, het "Hike Team" genaamd, dat tijdens
de open dag van de KLU in juni 1985(op Leeuwarden)
was te bewonderen. Op de foto de groundcrew , in
opvallende kleurige outfit gestoken, dat het team die dag
begeleidde. Vlnr  Piet Dam, Wil Veldman en Peter Schijvenaars.

foto Piet Dam


 
  • 220487   naar 314 Sq.
  • 150190   f/n na langdurig onderhoud en inmiddels overgespoten in egaal grijs
  • 150190   terug naar 314 Sq.(no badges)
  • 000590   naar 316 Sq.
  • 000990   naar 314 Sq.
  • 120491   als 3033 afgeleverd aan Griekse luchtmacht vanaf Eindhoven



K-3034


  • 281070   HFN-10 afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 315 Sq.
  • 000071   naar 314 Sq.
  • 000471   f/n 314 badges

De K-3034 taxiet langs de TCA flight op Leeuwarden op weg
naar baankop 06 voor een ACT oefenvlucht met F-16's van

322/323 Sq.

 
  • 040285   ongeval; tijdens te lage nadering op Eindhoven aantal landingslichten geraakt, waarna neuswiel bij de touch-down inklapte. De machine schuurde enkele honderden meters op z'n neus over de landingsbaan om vervolgens zwaar beschadigd tot stilstand te komen. De piloot kon daarna veilig uitstappen, de schade aan het toestel bleek dermate groot dat reparatie niet meer haalbaar was.
  • 000285   in store op Eindhoven in afwachting van definitief besluit
  • 000585   op Eindhoven tbv instructiekist "battle damage repair training"
  • 030985   afgevoerd naar DVM/Gilze Rijen tbv instructiekist "battle damage repair training"
  • 000986   gekannibaliseerd op Gilze Rijen



K-3035


  • 281070   HFN-10 afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 315 Sq.
  • 000272   f/n 315 badges
  • 000985   omgespoten in egaal grijs
  • 000985   terug naar 315 Sq.
  • 000985   no badges


 
  • 120686   naar VUD/Gilze Rijen tbv store
  • 240588   overgebracht naar Woensdrecht/store

in open store op Woensdrecht, 19 okt. 1988

 
  • 020390   eigendomsoverdracht Turkse luchtmacht
  • 201291   als 3035 afgeleverd aan Turkse luchtmacht vanaf Woensdrecht