Canadair NF-5A

- K-3021 t/m K-3030

Terug

K-3021


  • 171070   HFN-8 afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 314 Sq.
  • 000072   naar 316 Sq.


K-3021 in een low run over de in 1994 gesloten
schietrange "Jackpot"/ Terschelling in juli 1978


 
  • 000000   naar 314 Sq.
  • 000383   f/n demo c/s 314 Sq.




Een aantal toppers van de spuitafdeling van het DVM naast  de
K-3021 in de paintshop op Gilze Rijen.

foto Piet Dam
 




foto van de overdracht van de in demokleuren gespoten K-3021
op 9 december 1982 aan Eindhoven. Voor de K-3021 staan de
medewerkers van de DVM paintshop/spuitafdeling ,
verantwoordelijk voor 
dit prachtige resultaat! foto Piet Dam

 
  • 000786   omgespoten in egaal grijs
  • 000786   terug naar 314 Sq.
  • 000086   f/n 314 badges
  • 080388   naar 316 Sq.
  • 070488   f/n 316 badges
  • 000988   naar 314 Sq.
  • 060289   f/n 314 badges



De F-5's vormden ondanks het egale grijze schema
nog een kleurrijke verschijning met het
rode 314 badge en de wit/zwarte "Were Di" tailband
Gilze Rijen juli 1989


 
  • 310590   als 3021 afgeleverd aan Turkse luchtmacht vanaf Eindhoven



de voormalige K-3021 tijdens de afleveringsvlucht
van 31 mei 1990 gezien op het Italiaanse Cameri
voor een lunchstop.



K-3022


  • 171070   HFN-8 afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 315 Sq.
  • 001171   f/n 315 badges


een crewchief inspecteert de 3022 tijdens de TWM74
op het Duitse Sollingen; 31mei 1974




en in dezelfde periode tijdens een low level van/naar
één vd air-ground schietranges op de Waddeneilanden
foto via Frank Swinkels

 
  • 000482   naar 313 Sq.
  • 311082   f/n 313 badges
 



ready for take off vanaf thuisbasis Twente in
voorjaar 1985 met een external centerline
tank onder de romp. foto coll Dick Lohuis



 
  • 040486   naar VUD/DVM tbv opslag
  • 270587   testvlucht VUD/Gilze Rijen 
  • 220787   testvlucht VUD/Gilze Rijen
  • 120188   testvlucht VUD/Gilze Rijen
  • 240588   overgebracht naar Woensdrecht/store


nooit voorzien van grijze camo en getooid met het
unieke VUD(Vervroegd Uit Dienst)badge in opslag
op Woensdrecht/19 okt. 1988



 
  • 020390   eigendomsoverdracht aan Turkse luchtmacht
  • 030492   als 3022 testvlucht vanaf Woensdrecht
  • 100492   als 3022 testvlucht/acc. vlucht Turkse luchtmacht vanaf Woensdrecht
  • 270492   als 3022 afgeleverd aan Turkse luchtmacht vanaf Woensdrecht 



K-3023


  • 171070   HFN-8 afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 314 Sq.
  • 000072   naar 316 Sq.
  • 000472   f/n 316 badges


Open dag Gilze Rijen 26 aug. 1972


 
  • 000075   naar 314 sq.
  • 000275   f/n 314 badges


deelnemer aan de TWM78 op Wildenrath, juni 1978


 
  • 000081   naar 316 Sq.
  • 001281   f/n 316 badges
  • 010585   overgespoten in egaal grijs c/s
  • 010585   terug naar 316 Sq.

 
  • 000988   naar 314 Sq.
  • 071288   f/n 314 badges



De K-3023 ,zonder extra fueltanks(ook wel cleane
configuratie genoemd) 
op de flightline tijdens een 
prachtige
voorjaarsdag;
Eindhoven maart 1989 foto Dick Lohuis







 
  • 100389   naar DVM/VUD Woensdrecht tbv store/opslag
  • 260689   als 3023 afgeleverd aan Turkse luchtmacht vanaf Eindhoven



K-3024


  • 171070   HFN-8 afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 315 Sq.
  • 000971   f/n 315 badges
  • 000373   f/n no badges


Leeuwarden juni 1973


 
  • 000574   naar 313 Sq.
  • 000674   f/n 313 badges
  • 000975   naar 315 Sq.
  • 000975   f/n 315 badges
  • 000778   315 badge zonder leeuw
  • 000781   demo kleuren 315 Sq.
  • 000283   normale kleuren en 315 badge


Twente 21 aug 1984

 
  • 010586   naar 313 Sq.
  • 000686   f/n 313 badges



K-3024 vanuit de cockpit van een collega 
gezien tijdens een oefenvlucht in 1986/87
foto Martin Philips






en K-3024 tijdens de start vanaf Twente in sept. 1986.
foto Paul v Oers via Dick Lohuis.



 
  • 000188   naar 316 Sq.
  • 190188   naar 314 Sq.
  • 030388   f/n 314 badges
  • 250488   naar 316 Sq.(geruild voor K-3054 tbv Double Dutch) 
  • 000089   naar 314 Sq.
  • 190589   f/n 314 badges


net gearriveerd op Eindhoven voor 316 Sq. 
de 3024 in oude camo en nog met de badges
van de vorige gebruiker/ Gilze Rijen april 1990  
foto Dick Lohuis/coll MLNL


 
  • 020490   naar 316 Sq.
  • 001090   toestel nooit grijs gespoten
  • 121090   als 3024 afgeleverd aan Turkse luchtmacht vanaf Eindhoven



K-3025


  • 231070   HFN-9 afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 315 Sq.
  • 001171   f/n 315 badges
  • 040872   f/n zowel 313 als 315 badges
  • 000972   f/n 315 badges
  • 000573   f/n no badges
  • 150983   overgespoten in 2 kleuren grijs camo


de K-3025 op het holdingpoint van baankop 24,
Leeuwarden 6 aug 1984
 / foto Gerrit Bouma


 
  • 010586   naar 313 Sq.


Twente aug 1987


 
  • 110588   ongeval; te vroeg geland op Spangdahlem/tijdelijk staart van K-3060 gebruikt
  • 000588   naar 314 Sq.
  • 161188   f/n 314 badges
  • 231089   naar Eindhoven overgevlogen ivm overdracht aan Turkije
  • 201189   als 3025 afgeleverd aan Turkse luchtmacht vanaf Eindhoven 



K-3026


  • 231070   HFN-9 afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 314 Sq.
  • 000072   naar 316 Sq.


lt Frans Blösser zet de 3026 met een mooie 2punts 
landing op de baan na een oefenvlucht

Leeuwarden 14 april 1982


 
  • 000083   naar 314 Sq.
  • 060483   f/n demo c/s 314 Sq.


 


prachtige detailopname via Dick Lohuis van de K-3026
in het kleurrijke demoschema op thuisbasis Eindhoven
in juli 1985



 
  • 240986   naar DVM/Gilze Rijen voor omspuiten in egaal grijs
  • 041186   omgespoten in egaal grijs
  • 041186   terug naar 314 Sq.(no badges)
  • 190587   naar 316 Sq.
  • 160687   ongeval; neergestort in zee tussen Vlieland/Terschelling na mid air met K-4023/tlt Erik Waller 


 








K-3027


  • 261070   HFN-9A afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 314 Sq.
  • 000072   naar 316 Sq.
  • 000672   f/n 316 badges


oude opname waarbij de K-3027 nog is voorzien 

van het oude 316 squadron embleem
Gilze Rijen juli 1972
 


 
  • 000074   naar 314 Sq.


 


K-3027 tijdens een bezoek aan Gütersloh
in juli 1974



 
  • 000583   naar 316 Sq.
  • 180684   omgespoten in F16 camo met groot serial op fin
  • 180684   terug naar 316 Sq.
  • 001286   f/n in F16 camo met klein serial op fin
  • 091287   naar 313 Sq.(geruild voor K-3030)
  • 000088   naar 314 Sq.
  • 000088   naar DVM/VUD Gilze Rijen tbv store/opslag(316 badges)
  • 050788   van Gilze Rijen naar Woensdrecht tbv VUD store/opslag(316 badges)


in opslag bij DVM en geparkeerd op Woensdrecht
19 okt 1988


 
  • 020390   eigendomsoverdracht aan Turkse luchtmacht
  • 140691   als 3027 testvlucht Woensdrecht 
  • 080791   als 3027 overgevlogen van Woensdrecht naar Eindhoven
  • 100791   als 3027 afgeleverd aan Turkse luchtmacht vanaf Eindhoven
  •  



De K-3027 maakte tijdens z'n afleveringsvlucht aan
de Turkse luchtmacht een fuelstop op het Italiaanse
Cameri. coll MLNL







K-3028


  • 261070   HFN-9A afgeleverd aan KLU/Twente
  • 001070   naar 315 Sq.
  • 001171   f/n 315 badges
  •  



De K-3028 met 315 badges op Twente, deze foto
dateert van circa voorjaar 1974   foto  Dick Lohuis



 
  • 000876   f/n 313 badges
 




 
  • 140579   demokleuren 313 Sq.
  • 270580   demokleuren 313/315 Sq.

 


kapt Hans Könings verzorgde de demo's bij
313/315 
in de jaren 1979-1980;hier ze we hem
op Sembach met het neuswiel in de hiked stand,
in deze positie 
neemt de lengte vd neuspoot met
zo'n 30cm toe.



000081   naar 315 Sq.
  • 000584   omgespoten in F16 grijs met groot serial op de fin
  • 010586   naar 313 Sq.
  • 181186   naar Gilze Rijen/VUD tbv opslag
  • 151090   eigendomsoverdracht Turkse luchtmacht
  • 000091   op Gilze Rijen gesloopt voor reserve onderdelen voor Turkse luchtmacht
  • 001091   ontdaan van onderdelen; alleen romp over, geparkeerd op olievat bij DVMS
  • 090392   rompen uit berging DVMS gehaald en verplaatst naar Woensdrecht voor opslag
  • 001292   romp naar sloopbedrijf Den Dolder
  • 221292   wrak gesloopt bij sloopbedrijf Den Dolder



K-3029


  • 261070   HFN-9A afgeleverd aan KLU/ Twente
  • 001070   naar 314 Sq.
  • 000971   f/n 314 badges
 


K-3029 voorzien van een rocket dispenser in de landing op

Leeuwarden 10 juli 1974


 
  • 110775   ongeval; tijdens start Ramstein vogelaanvaring gevolgd door motorstoring; neergestort bij Wiesbaden/Erbenheim, sm C.J.J. (Bob) van Geffen
  • 000775   het redelijk intacte wrak overgebracht naar Eindhoven
  • 001178   na intensieve verbouwing in gebruik als instructional airframe tbv bewapening Eindhoven 
  • 001178   registratie TPG-29(projectteam Toon, Pieter, Gerard en 29 voor het aantal maanden van verbouwing)
  • 000880   overgebracht naar Twente tbv instructie
  • 000088   buiten gebruik als wapentrainer, re- serialled K-3029
  • 180289   geplaatst bij ingang Twente als poortwachter
 






door een noodlottige birdstrike tijdens de start vanaf
Ramstein verongelukte sergeant majoor Bob van Geffen
in de direkte nabijheid van het vliegveld.
Bovenstaande foto van de gecrashte K-3029 werd later op de dag
gemaakt.




 


na het poortwachter avontuur staat de K-3029 tijdelijk buiten 
geparkeerd; vanwege een afscheid cq jubileum van een
luchtmachtmedewerker is  de machine nog voorzien van
teksten als"de Rooie Pimpernel"etc.

wente april 2005

 

K-3030


  • 261070   HFN-9A afgeleverd aan KLU/ Twente
  • 001070   naar 314 Sq.
  • 000571   f/n 314 badges
  • 000073   naar 316 Sq.


 
  • 071178   naar 313 Sq.
  • 310779   f/n 313 badges
  • 290983   omgespoten in 2 kleuren grijs
  • 290983   terug naar 313 Sq.



 
  • 260188   naar 314 Sq.
  • 180388   f/n 314 badges
  • 110488   naar 316 Sq.
  • 290488   f/n 316 badges
  • 110888   naar Woensdrecht/VUD tbv opslag



De K-3030 op 19 oktober 1988 in store op Woensdrecht
in afwachting van definitieve sloop.


 
  • 151090   eigendomsoverdracht Turkse luchtmacht
  • 000292   op Woensdrecht gesloopt voor reserve onderdelen Turkse luchtmacht
  • 000498   wrak gesloopt te Den Dolder